Visita al MUHBA: Descobrint la Barcino Romana
El grup de 1r d’ESO hem tingut l’oportunitat de realitzar una visita al MUHBA (Museu d’Història de Barcelona), on hem explorat les restes arqueològiques de la Barcino romana, una part fonamental de la història de Barcelona.
Durant la visita, hem pogut observar de prop els vestigis de la ciutat romana que va donar origen a Barcelona, com les muralles, les termes i les inscripcions en pedra que ens parlaven de com era la vida quotidiana en aquella època. Ens vam sorprendre de la riquesa del patrimoni i de com la història s’ha conservat al llarg dels segles.
El museu, ubicat en una zona emblemàtica de la ciutat, ens va oferir una immersió en el passat, des de la fundació de la ciutat fins als detalls més petits de la vida quotidiana de les persones que habitaven Barcino. Vam aprendre com els romans construïen els seus edificis, les seves infraestructures i com vivien en un entorn urbà molt semblant al que tenim avui.
Una de les activitats més fascinants va ser veure les restes de les muralles romanes, un dels elements més destacats de la ciutat antiga. Ens van explicar com aquestes muralles van protegir la ciutat durant segles i com la seva estructura ha influït en l’urbanisme de Barcelona fins als nostres dies.