Les alumnes de 4t ESO, Mireia Andrés i Bruna Juvany van assistir, en representació de tos els companys de 4t ESO del Col·legi Jardí, a la celebració de l’acte en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust que es va celebrar el passat 27 de gener al Parlament de Catalunya.
L’esdeveniment va tenir lloc a la sala central del Parlament amb la presència de les màximes autoritats de Catalunya: el President de la Generalitat, la Presidenta del Parlament i també d’altres personalitats significatives del món polític. També hi van ser presents representants dels col·lectius a qui precisament es dedicava l’acte: jueus, col·lectiu LGTBI, gitanos, testimonis de Jehovà, represaliats republicans… La cerimònia va ser molt emotiva pel seu significat i pel fet d’ajudar a mantenir viu el record del sofriment patit per tantes i tantes persones.
La Bruna Juvany va ser l’encarregada de llegir una carta adreçada al col·lectiu de víctimes de l’Holocaust. Us mostrem l’escrit :
CARTA AL PARLAMENT VÍCTIMES DE L’HOLOCAUST 2022
Aquest acte formava part del projecte treballat pels alumnes en la matèria de Geografia i Història, un pla que precisament tenia per objectiu aproximar als alumnes en l’estudi dels diferents col·lectius que van ser víctimes dels nazis.